Tydzień pozytywnego myślenia

 

 

24 luty

1) MASKI - Nie każdy kto chodzi z uśmiechem przyklejonym na twarzy jest człowiekiem odczuwającym radość i szczęście - wielu z nas zakłada "maskę". Dlaczego?

- obawiamy się, że ludzie nie będą chcieli słuchać o naszych problemach
- nie chcemy być postrzegani jako słabi
- gdy założę maskę, to może sam uwierzę, że jest ok itd
Ludzie zakładają maski z różnych powodów, nie dając sobie pozwolenia na emocje, w szczególności na smutek lub złość. Te emocje nie są postrzegane jako pozytywne, są często traktowane biegunowo (albo płaczą słabi ludzie albo wściekają się ludzie agresywni) - a emocje są częścią nas, nie bójmy się ich, ale dbajmy o nie. Dbajmy o siebie, dlatego uczmy się odreagowywać emocje, uczmy innych jak radzić sobie z emocjami.
2) Zdrowe sposoby zarządzania emocjami - schemat piękny,ale często trudny do wdrożenia, dlatego jeżeli masz problem, aby wdrożyć coś nowego w swoim życiu, aby się zmobilizować, to szukaj wsparcia. Inni ludzie mogą być naszym napędem. Nasze myśli, cele również są naszym napędem. Wspierajmy się nawzajem!
3) Asertywność - często wspominana, ale przez wielu źle rozumiana. To nie oznacza "bycia chamem", to jest stawianie granic, bez krzywdzenia drugiej osoby. Ćwiczenie zachowań asertywnych każdego dnia w końcu da nam przestrzeń i zabezpieczy przed zalewającym poczuciem "ja muszę", bo inni się obrażą, "ja muszę", bo tak wypada, "ja muszę", bo taka tradycja itp.

3mam kciuki za Wasze "Już nie muszę-ja mogę, ja potrzebuję"😉

 

 23 luty

Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją
Depresja charakteryzuje się długotrwale obniżonym nastrojem oraz szeregiem innych objawów psychicznych i somatycznych.
Jeżeli zauważyłaś/łeś u siebie:
- trudności w koncentracji uwagi, trudności z podejmowaniem decyzji, pogorszenie wyników w nauce
- utratę apetytu, energii, zmęczenie
- drażliwość, złość, smutek, poczucie winy, znudzenie, utratę chęci do realizacji zainteresowań
- zachowania ryzykowne, unikanie wysiłku
- trudności w kontaktach, izolacja, kłopoty z komunikacją, wrażliwość na odrzucenie, poczucie osamotnienia, natrętne negatywne myśli na swój temat, spadek samooceny
Pamiętajmy depresja to nie fanaberia - to choroba!
Jeżeli potrzebujesz wsparcia zachęcamy do skorzystania z pomocy naszego psychologa i pedagoga szkolnego lub skorzystania z ulotek, na których znajdują się telefony pomocowe.
Dodatkowo Forum Przeciw Depresji zachęca także do skorzystania z bezpłatnego wsparcia telefonicznego. Od 22 do 26 lutego br. w godz. 17:00-19:00 będzie działał Antydepresyjny Telefon Forum Przeciw Depresji. Pod numerem 22 594 91 00 pomocy udzieli lekarz psychiatra.
 

 

 

https://wyleczdepresje.pl/depresja-mlodziencza/

images/2021/TYDZIEŃ POZYTYWNEGO MYŚLENIA W ZSP 2021.docx

images/2021/Myśle o sobie pozytywnie 4a.mp4